Tuesday, January 8, 2008
Eugen Simion lansează, de ziua lui Mihai Eminescu, 12 volume ale manuscriselor poetului naţional
MEDIAFAX:
Un număr de 12 volume din ediţia facsimilată a manuscriselor lui Mihai Eminescu va fi lansat pe 15 ianuarie, la împlinirea a 158 de ani de la naşterea poetului, de către Eugen Simion, fostul preşedinte al Academiei Române, la sediul Bibliotecii Academiei Române.
Cele 12 volume, lansate într-un tiraj de 750 de exemplare, se adaugă altor şapte astfel de volume apărute, începând cu anul 2005.
Volumele au fost tipărite la tipografia Monitorului Oficial, fiind publicate la iniţiativa Fundaţiei Naţionale pentru Artă şi Ştiinţă, conduse de Eugen Simion, şi a Bibliotecii Academiei Române. Coordonatorul acestor ediţii este Eugen Simion.
"Facsimilarea manuscriselor lui Mihai Eminescu este, după părerea mea, cel mai important proiect cultural românesc derulat în această perioadă. Acum am realizat şapte manuscrise publicate în 12 volume. A fost un efort extraordinar pentru că banii pentru publicarea lor - 900.000 de lei - au venit în septembrie 2007, foarte târziu", a declarat pentru MEDIAFAX academicianul Eugen Simion. El a precizat că fondurile sunt de la bugetul Academiei Române.
"Sper ca în doi ani de zile să pot spune că am facsimilat toate cele 24 de volume, care cuprind 14.000 de pagini scrise de Mihai Eminescu", a mai spus fostul preşedinte al Academiei.
Fiecare volum este însoţit de un CD cu imaginea originală a manuscrisului.
Ca şi în anii anteriori, cele 12 volume cu manuscrisele lui Mihai Eminescu vor fi lansate de ziua poetului naţional, 15 ianuarie.
Lansarea volumelor cu opera lui Eminescu va prilejui şi desfăşurarea unui moment artistic susţinut de actorul Ilie Gheorghe de la Teatrul "Marin Sorescu" din Craiova. Acesta va susţine un recital cu poezii de Mihai Eminescu.
O mare parte din cele 750 de exemplare cu manuscrisele lui Eminescu vor fi transmise gratuit bibliotecilor regionale din ţară, însă volume se vor găsi şi la Biblioteca Academiei Române, de unde vor putea fi cumpărate. Ulterior, volumele vor intra şi în librării, la un preţ care urmează să fie stabilit..
Manuscrisele lui Eminescu, păstrate de Titu Maiorescu într-o celebră ladă a poetului şi donate Academiei în 1902, au fost legate în 45 de caiete, fără o cronologie strictă şi fără o ordine tematică. "Caietele" au fost citite, descifrate, reproduse în ediţii succesive timp de un secol de câteva generaţii de eminescologi, fiind lăsate apoi în tezaurul Bibliotecii Academiei. La ora actuală, facilităţile tehnice permit reproducerea fidelă a textelor, astfel că Academia a reluat în 2005 proiectul ediţiei facsimilate. Primul pas a fost făcut în 1999 de ministrul Culturii de atunci, Ion Caramitru, care a alocat 90.000 dolari pentru achiziţionarea unui scanner performant, folosit la realizarea volumelor apărute până acum.
Personal aş aştepta şi pentru ceilalţi autori români atâta atenţie. Pate merită şi Sorescu, Arghezi, Nichita Stănescu, Marin Preda...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
My Blog List
Blog Archive
-
▼
2008
(26)
-
▼
January
(25)
- Opus - Live Is Life
- ANDA MOCULESCU
- Semnal M - In fiecare zi
- Pink Floyd - Money
- Baritone Slide Blues
- Julian Beever
- Ivan Rebroff
- Extreme music müzik from Dr. Mad Power
- Visualisation Schtzngrmm by Ernst Jandl
- Alexandru Andriţoiu - Amintire din provincie"Cu at...
- Horatiu Malaele
- Kojo no Tsuki
- Stevie wonder wild free jazz
- Mahalia Jackson - Just A Closer Walk With Thee
- The Hush Sound - The Lions Roar
- Hernando's Hideaway - Charles L Hill
- Andrei Pandele
- Balerina Alina Cojocaru şi tenorul Michal Lehotsky...
- Eugen Simion lansează, de ziua lui Mihai Eminescu,...
- Italian Street Painting Festival
- Streetlight Manifesto
- Mad Caddies
- Marco Sfogli
- Guthrie Govan
- robben ford
-
▼
January
(25)
36 comments:
CÂT DE ”RETROGRAD” ESTE MIHAI EMINESCU?
Preluare de pe http://www.altermedia.info
Radu Mihai Crişan in dialog cu Irina Airinei
Motto: Va veni ziua în care şi pietrele vor vorbi adevărul, în care cartea faptelor petrecute va sta deschisă şi se va citi atât de lămurit, încât toată doctrina paralogismelor nu va fi în stare să-i întunece înţelesul. (Mihai Eminescu, «Românul» continuă şi acum…,Timpul, 2 noiembrie 1877, în Opere vol. X, Ediţie critică întemeiată de Perpessicius, Editura Academiei, Bucureşti, 1989, pag. 3)
Textul care urmează reproduce integral precizările pe care le-am făcut asupra lucrării “Testamentul politic al lui Mihai Eminescu” – Editura Cartea Universitară, Bucureşti, 2005 – în calitate de autor al ei, cu prilejul interviului pe care doamna dr. Irina Airinei, redactor la Radio România Cultural, mi l-a luat în ziua de 9 august 2005.
REZUMATUL ÎNTREBĂRILOR
I. De unde şi până unde îl scoateţi dumneavoastră pe Eminescu autor de testament politic?
II. Cine şi de ce consideraţi că ar avea interes să blocheze accesul publicului la scrierile, fie ele chiar politice, ale lui Mihai Eminescu? Vă număraţi, cumva, printre adepţii teoriei omniprezentei conspiraţii mondiale împotriva poporului român?
III. De când este Mihai Eminescu Dumnezeu?
IV. Dumneavoastră, ca cetăţean român, cu ce drept vă permiteţi să vă situaţi mai presus de lege, şi să definiţi naţiunea pe baza criteriului etnic, adică rasial? Şi doi: ce vă face să fiţi atât de sigur că Eminescu ar fi «marele luminător de conştiinţă hotărât de Dumnezeu pentru români»?
V. În privinţa rasismului, ce părere aveţi despre Eminescu ? Care este poziţia dumneavoastră faţă de acuzaţiile de xenofobie şi antisemitism care i se aduc?
VI. Sunteţi antisemit?
VII. Lămuriţi-mă două lucruri:
-primo: De ce marele geniu al scrisului, Eminescu, dacă a vrut într-adevăr să lase posterităţii un testament, nu şi l-a redactat singur, de-a ajuns acum necesar să i-l întocmiţi dumneavoastră?;
-secundo: Care este, până la urmă, “testamentul” politic eminescian?
***
Irina Airinei: Stimaţi ascultători, desigur, nu e o bucurie, dar nici un secret pentru nimeni, că timpul pe care ni-l putem permite a-l petrece hoinărind prin librării este din ce în ce mai puţin. Aşa se face că, atunci când reuşim să ne vedem ajunşi printre rafturile cu cărţi, primele, şi poate singurele, care ne stârnesc curiozitatea sunt cele cu titluri incitante şi coperte viu colorate. O astfel de prezenţă editorială este şi «Testamentul politic al lui Mihai Eminescu», lucrare apărută în această primăvară la editura bucureşteană Cartea Universitară.
Îmi place să sper că dumneavoastră, trăind ca şi mine într-o ţară în care încă din primele clase de şcoală ni s-a vorbit mereu despre Eminescu doar ca despre un mare poet, nu mă veţi judeca prea aspru dacă vă mărturisesc şocul sufletesc pe care mi l-a provocat vederea acestei cărţi: Adică cum? Eminescu să se fi ocupat şi de politică? Şi încă nu oricum, ci chiar pe tărâmul elaborărilor doctrinare? Poate fi cu putinţă aşa ceva? Şi, dac-o fi, atunci de ce nici unul din dascălii mei nu mi-a pomenit niciodată nimic despre asta?
Intrigată, am pus mâna pe telefon şi, după ce-am luat de la Informaţii numărul, am sunat la Cartea Universitară, rugându-i să-mi înlesnească un dialog cu autorul, domnul doctor în economie Radu Mihai Crişan, prezent astăzi, alături de mine, în studio.
Domnule Crişan, aţi auzit tot ceea ce am spus şi, cu siguranţă, intuiţi rugămintea mea… Aveţi cuvântul.
Radu Mihai Crişan: Mai întâi, vă mulţumesc pentru invitaţie şi vă mărturisesc că emoţia îmi gâtuie glasul.
În foarte puţine cuvinte spus, consider că lucrarea Testamentul politic al lui Mihai Eminescu:
- este mesajul militant eminescian, alcătuit din înseşi cuvintele lui Mihai Eminescu, aşa cum le-a încredinţat el eternităţii, prin scrisul său jurnalistic;
- constituie, deopotrivă, atât o analiză lucidă a vieţii politice din România, cât şi o mărturisire de credinţă făcută de Mihai Eminescu neamului său;
- dezvăluie, fără menajamente, bolile politice şi economice care macină organismul ţării şi formulează direcţii de acţiune realiste, menite să-l însănătoşească.
Rugându-vă să judecaţi dumneavoastră, permiteţi-mi să citez, la întâmplare, o singură frază:
“E clar că un stat care cheltuieşte pentru pretinse necesităţi politice mai mult decât poate suporta producţia poporului va ajunge, pas cu pas, la sărăcie, pospăită cu vorbe, dar din ce în ce mai simţitoare prin trebuinţele miilor de indivizi pe care un sistem fals i-a ridicat, prefăcându-i în exploatatori ai averii publice”, precum şi că, “sărăcia e un izvor de rele fizice şi morale, care, la rândul lor, sunt cauze ale decadenţei economice”.
I.A.: Domnule Crişan, vă mărturisesc că, personal, despre Eminescu ştiam că a scris poezii şi nuvele. Chiar de pe băncile şcolii mi s-a întipărit permanent expresia POETUL Mihai Eminescu. Atunci, de unde şi până unde îl scoateţi dumneavoastră autor de testament politic?
R.M.C.: Stimată doamnă Airinei, găsesc nedumerirea dumneavoastră ca deplin justificată. La rândul meu, până cu câţiva ani în urmă, nutream, victimă a unei propagande pe cât de abile, pe atât de interesate în falsificarea adevărului, aceeaşi convingere. Şi ca noi, atâţia şi atâţia alţi semeni.
Spre norocul meu însă, începând din 1998, pe măsură ce înaintam în cercetarea de doctorat, desluşeam, încet încet, un cu totul alt Eminescu. Aşa se face că după contactul avut cu publicistica eminesciană, sunt ferm convins (şi argumentat convins) că personalitatea creatoare a lui Mihai Eminescu înseamnă, cu nimic mai prejos decât poetul: un economist profund şi un sociolog de fineţe, în simbioză deplină cu un geniu profetic şi cu un român autentic.
Şi cum fireşte, sociologicul şi economicul, în interdependenţa lor, determină politicul, iar acesta, la rândul său, le modelează pe amundouă, este de la sine înţeles că orice investigaţie a unei realităţi naţionale e, prin însăşi natura obiectului său, obligată să le integreze organic pe toate trei. Aşa a ajuns Eminescu gânditor politic. Şi-n treacăt fie spus, tot aşa a ajuns şi economistul căruia îi vorbiţi acum să se «vaccineze», dacă acceptaţi expresia neacademică, în sociologie şi în politică.
I.A.: Aţi folosit o expresie care mă intrigă: «propagandă abilă şi interesată în ascunderea adevărului despre Eminescu». Cine şi de ce consideraţi că ar avea interes să blocheze accesul publicului la scrierile, fie ele chiar politice, ale lui Mihai Eminescu? Vă număraţi, cumva, printre adepţii teoriei omniprezentei conspiraţii mondiale împotriva poporului român?
R.M.C.: Doamna Airinei, mai întâi, îngăduiţi-mi să fac o precizare legată de expresia pe care mi-o atribuiţi: Am spus, propagandă «interesată în falsificarea», iar nicidecum doar în simpla ascundere a adevărului. Ceea ce este şi mai grav! Explic. Şi îmbin totodată explicaţia cu răspunsul la cele două întrebări propriu-zise:
Îmi place să cred că nu sufăr nici de mania persecuţiei, şi că nici nu văd pretutindeni doar complotişti şi comploturi. Iar cuvintele dumneavoastră îmi dau sentimentul că sunteţi o persoană echilibrată, care gândeşte cu propriu-i cap şi are mult bun simţ.
Deschizând o lucrare de strategie a războiului, fie contemporană nouă, fie chiar scrisă în antichitate (cum ar fi bunăoară cea a lui Sun Tzu), vedem statuată ca esenţială pentru dobândirea victoriei, identificarea şi anihilarea centrului de greutate, mai ales moral-psihologic, al adversarului.
Ei bine, mai ales când e vorba de neamuri, acest centru este alcătuit, cu precădere, din valorile-simbol ale culturii naţionale, alături de familie, de tradiţii şi de credinţa religioasă.
Prin urmare, împotriva acestor elemente, agresorul duce, permanent, o luptă pe cât de perfidă, pe-atât de necruţătoare. Iar agresiunea, se înţelege de la sine, nu trebuie să fie neapărat nici declarată şi nici armată : ba chiar e mai eficientă cu cât victimele ei o conştientizează mai puţin… Deh…altfel le-ar putea încolţi în minte dorinţa să se apere… altfel agresorul ar putea suferi pierderi grele…
Şi-aşa stând lucrurile, când atât de frecvent, emisiuni televizate, producţii radiofonice, filme, articole de ziar, sau chiar persoane publice, se întrec în a împroşca cu noroi tot ceea ce este specific românesc, de ce n-am fi îndreptăţiti, noi românii, să ne-ntrebăm dacă nu cumva agresiunea împotriva neamului nostru este în plină desfăşurare?
Şi, mai departe, dacă Eminescu, aşa cum o serie de cercetători oneşti au demonstrat, reprezintă axa spiritului românesc, cum să interpretăm întemniţarea timp de zeci de ani a scrisului său doctrinar, inclusiv a unei considerabile părţi din opera poetică, la fondul de carte interzis de către o guvernare dovedit-deznaţionalizatoare? Sau cum să înţelegem mulţimea de blasfemii puse în circulaţie pe seama lui, neadevăruri care au otrăvit conştiinţele atâtor generaţii la rând?
Să ne mai mirăm oare că, majoritatea semenilor noştri, lipsiţi de lumina mărturisitoare a scrierilor economice, politice şi sociale eminesciene, îşi pierd busola autoapărării intereselor vitale, devenind prăzi uşoare şi profitabile pentru oricine se pricepe să le speculeze deruta? Ori că, şi mai rău, dând necondiţionată crezare calomniilor, ajung nu numai să se priveze de orice premisă măcar de a-şi recăpăta puterea combativă, dar încep să urască şi să desconsidere chiar izvorul de la care le-ar putea veni regenerarea?
I. A.: Domnule Crişan, în opinia dumneavoastră, despre Eminescu s-au rostit «blasfemii». Acesta este, după câte ştiu, un termen care ţine de religie. Pot primi o astfel de etichetare doar invectivele grave aduse Divinităţii. De când este Mihai Eminescu Dumnezeu?
R.M.C.: Doamna Irina Airinei, admir sufletul dumneavoastră pios, care recunoaşte şi apără primatul incontestabil al Dumnezeirii. Acestui suflet, ca şi sufletelor tuturor semenilor care ne aud, voiesc să le precizez, din capul locului că, prin ceea ce-am spus şi susţin cu toată tăria, nu intenţionez să contest câtuşi de puţin măreţia şi atotputernicia lui Dumnezeu. De crima spirituală a desconsiderării Domnului, dusă până la negarea existenţei Lui, s-a făcut, prea destul, vinovată Renaşterea. Iar crima respectivă a fost aşa de limpede demascată şi de un Eminescu, şi de-un Petre Ţuţea sau un Nae Ionescu, încât n-are nici un rost să insist asupra ei.
Vreau să subliniez însă altceva, anume că fiecărui neam, căci Dumnezeu le iubeşte pe fiecare deopotrivă, Divinitatea îi dăruieşte un mare luminător de conştiinţă, întrupat din carnea şi din sângele naţiunii în slujba căreia îi este hărăzit să-şi devoteze viaţa. Plămada lui înmănunchează, în chip organic, cele mai de seamă calităţi şi însuşiri ale etniei pe care o reprezintă. Asta îl face apt să se identifice cu sufletul neamului său şi să-şi poată îndeplini misiunea divină.
Iar întrucât, pentru naţiunea română, marele luminător de conştiinţă hotărât de Dumnezeu, avem toate temeiurile să fim încredinţaţi că este Eminescu, înseamnă că aceia care se străduiesc să-i întineze imaginea, aduc, prin acţiunea lor, ofensă lui Dumnezeu, adică blasfemează.
Şi-atunci, ca să exemplific, este sau nu este blasfem acţiunea de-a căuta să discreditezi un astfel de om, prezentându-l cu obstinaţie lumii drept «nebun», şi făcând, ca să-ţi iasă pasenţa, în mod deliberat, abstracţie de faptul (verificabil de altfel) că, în miile de pagini ale operei sale de-o viaţă nu există nici o contradicţie logică?; totul: publicistică, poezie, manuscrise, constituind un ansamblu organic şi armonios, de o coerenţă fără fisură…
I.A.: După cum cunoaşteţi, în România, discriminarea etnică este interzisă prin lege. Atunci, dumneavoastră, ca cetăţean român, cu ce drept vă permiteţi să vă situaţi mai presus de lege, şi să definiţi naţiunea pe baza criteriului etnic, adică rasial? Şi doi: ce vă face să fiţi atât de sigur că Eminescu ar fi «marele luminător de conştiinţă hotărât de Dumnezeu pentru români»?
R.M.C.: Stimată doamnă, onoraţi radioascultători, într-adevăr în România discriminarea etnică este interzisă prin lege. Dar, tot în România, ca de altfel peste tot în lume, realitatea eredităţii este confirmată de ştiinţa geneticii.
Şi-atunci, când, pe de o parte, însăşi sociologia din mileniul internet-ului atestă faptul că “apartenenţa etnică configurează identitatea persoanei”; ba mai mult chiar, că “orientează procesul cunoaşterii psihologice prin implicarea noţiunilor de etnotip şi conduită etnică”, iar pe de alta, în esenţă, rasa din biologie este sinonimul etniei din sociologie şi al naţiunii din politică, acuzaţia ce-mi aduceţi începe să se clatine serios.
Şi ca să vă convingeţi că este complet lipsită de fundament, vă rog, servindu-vă de discernământul pe care v-am mărturisit că vi-l admir, să-mi spuneţi în ce măsură a recunoaşte pur şi simplu existenţa ca atare a unei realităţi obiective (etnia română), este totuna cu a solicita să fie discriminată pozitiv, adică favorizată, în raport cu alte realităţi, la fel de obiective ca şi ea (etniile conlocuitoare).
Iar pentru că m-aţi provocat prevalându-vă de legile ţării, care, cum just spuneţi, sunt obligatorii pentru toţi cetăţenii ei, vă rog să cumpăniţi un pic declaraţiile făcute în presa centrală chiar la începutul acestei veri, de către un reprezentant al unei etnii conlocuitoare, potrivit căruia, membrii ei se consideră îndreptăţiţi la discriminare pozitivă faţă de elementul românesc, invocând o «privare de multe drepturi şi o robie, suferite amundouă din partea majoritarilor români», dar fără să explice, totodată, de ce bunăoară, dacă erau într-adevăr atât de odios trataţi aici, nici vitregiţii nu făceau vreun demers să părăsească ţara, nici conaţionalii lor de peste hotare nu conteneau să imigreze în ea.
Şi, dacă tot veni vorba de reparaţii şi de favoruri, de ce, de pildă, ar fi oare etnicii români, sau chiar şi alţi cetăţeni ai ţării, neîndreptăţiţi să ceară statului român privilegiul de a fi discriminaţi pozitiv, drept compensaţie pentru valul de dispreţ pe care-l revarsă străinătatea asupra lor, urmare atitudinii nedemne manifestate curent peste graniţe de mulţi dintre membrii etniei revoltate? Etnie ce, culmea, în pofida notorietăţii prejudiciului pe care atitudinea în cauză îl provoacă României, beneficiază, după cum chiar ea recunoaşte public, atât legal cât şi efectiv, de privilegiul respectivei discriminări… Hm… O fi legalul întotdeauna şi legitim?
Şi, de ce dacă revoltaţii sunt atât de mult pătrunşi de spiritul dreptăţii, continuă dezinvolt să măsoare cu măsură dublă, prezentându-se în străinătate ca cetăţeni, dar solicitând în ţară tratament de etnici?
Iar ceea ce iarăşi găsesc a fi de o gravitate extremă este sinonimia pe care legislaţia ţării o face între cetăţenie şi naţionalitate, concepte care, de fapt, exprimă realităţi diferite:
- cetăţenia: starea juridică a unui om de a fi supus al unui stat naţional;
- naţionalitatea: apartenenţa prin naştere a unei persoane fizice la o anumită etnie.
Acesta este încă un motiv pentru care am rostit apăsat cuvântul «cetăţeni». Căci, atâta vreme cât, de pildă, pe fiecare paşaport, indiferent de etnia titularului său, va sta scris NAŢIONALITATEA: CETĂŢEAN ROMÂN, orice infracţiune de drept comun comisă peste graniţă de către persoane care fac parte din orice altceva numai din naţia română nu, va fi pusă de străinătate în seama neamului românesc, care nu a săvârşit-o… Mai mult, va fi exploatată duşmănos împotriva lui chiar înlăuntrul ţării, prin acţiunea dizolvantă a atâtor şi-atâtor organe de presă care, în relatarea evenimentelor, ignoră cu desăvârşire esenţiala diferenţă de care-am vorbit.
Referitor la cea de a doua dumneavoastră întrebare: dacă expresia folosită de mine marele luminător de conştiinţă hotărât de Dumnezeu pentru naţiunea română, consideraţi că este inadecvată pentru Eminescu, vă rog să-mi sugeraţi dumneavoastră cum s-ar cuveni să calific un om care, în doar două vorbe spus:
- este părintele ideologiei naţionale moderne în evoluţia noastră;
- care dintre toate geniile neamului românesc rămâne şi azi singurul care a investigat toate domeniile de activitate fundamentale naţiunii şi a avansat soluţii pentru propăşirea lor;
- şi care şi-a întemeiat întregul sistem de gândire (străbătut de la un capăt la altul, ca de un fir roşu, de primatul adevărului şi al iubirii de neam) pe valorificarea organică a raporturilor dintre naţional şi universal, conţinutul său potenţând experienţa şi tradiţia românească, prin ceea ce le este compatibil şi le-ar putea fi folositor, din marele izvor de înţelepciune: omenirea.
I.A.: Spuneţi-mi vă rog, dumneavoastră susţineţi că nu sunteţi rasist. Dar despre Eminescu ce părere aveţi în această privinţă? “Gurile rele” vorbesc mereu de xenofobia şi de antisemitismul lui…
R.M.C.: Doamna Airinei, mai întâi, ca să fim siguri că vorbim aceeaşi limbă, simt nevoia unor precizări terminologice. Atât termenul «xenofobie», cât şi cel de «antisemitism» sunt actualmente folosiţi impropriu.
Înţelesul lor autentic este:
- xenofobia: frică faţă de străini - înţeleşi ca persoane (inclusiv colective: neamuri) -, iar nicidecum de ură împotriva lor. Obârşie: xeno – străin şi phobos – frică;
- antisemitismul: aversiune faţă de semiţi – înţeleşi tot ca persoane. Cuvântul «semiţi» desemnează toate cele mai bine de 20 de neamuri descendente ale patriarhului biblic Sem, care neamuri includ, ironia sorţii, şi pe arabi, dar şi pe evrei.
Spun «ironia sorţii» având în vedere adversitatea istorică reciprocă dintre evrei şi arabi, notorie de veacuri pe plan mondial. Şi-atunci, mă cutremură următorul gând: să fie oare evreii cei mai crunţi antisemiţi?!
De aceea, pentru a putea să mă fac înţeles în societate, folosesc cei doi termeni în înţelesul lor consacrat, deşi este denaturat, dar, totodată, îmi iau îngăduinţa să sugerez ca forme, chiar dacă nu desăvârşite, oricum mai proprii:
- pentru adversitatea contra străinilor ca persoane: «antixenie»;
- iar pentru cea împotriva evreilor ca persoane: «antiiudaism».
Mai mult decât atât, nu văd deloc necesitatea utilizării unui termen distinct pentru aversiunea îndreptată contra evreilor, atâta vreme cât ei se află în raport de parte-întreg cu categoria străinilor, pentru resentimentele împotriva căreia există deja statuat un cuvânt.
Totodată, accentuez în mod deosebit, asupra distincţiei esenţiale existente între a urâ persoana în sine, ca fiinţă, şi a răspunde îndreptăţit, chiar cu indignare, acelor atitudini ale ei care îţi cauzează prejudicii. Mărturie că agresorii de rea credinţă cunosc perfect respectiva distincţie stă înverşunarea cu care aruncă asupra victimelor lor eticheta de reacţionari. Acest termen este şi el utilizat astăzi cu sens falsificat, lumea ajungând să-i considere, din oficiu, pe cei cărora le este aplicat, ca pe nişte ticăloşi. Autenticul său înţeles este însă cu totul altul: reacţiunea certifică o stare perfect normală, întemeiată pe înseşi legile fizicii.
Amintiţi-vă elementarul principiu al acţiunii şi reacţiunii. Sesizaţi de îndată că reacţiune înseamnă reacţie, adică răspuns al unei entităţi la influenţa exercitată asupra sa de către o altă entitate. Dealtfel, biologii, şi nu numai ei, pot certifica oricând că reactivitatea este una dintre caracteristicile fundamentale ale oricărui organism viu şi sănătos. Diminuarea ei este semn de boală, iar dispariţia ei atestă moartea… Fireşte însă, orice agresor preferă ca atacul să-i fie uşurat de inerţia victimei…
În ceea ce-l priveşte pe Eminescu, consider, precum am argumentat în lucrarea mamă a celei despre care discutăm acum (intitulată: Spre Eminescu. Răspuns românesc la ameninţările prezentului şi la provocările viitorului), că ambele acuzaţii ce i se aduc (adică atât cea de xenofobie, cât şi cea de antisemitism) sunt lipsite de legitimitate şi că provin, atunci când cei care le formulează sunt de bună credinţă, dintr-o părere lacunară şi/sau deformată asupra scrierilor eminesciene.
Aşa cum cercetători de variate specialităţi relevă cu prisosinţă în analizele lor, numele lui Mihai Eminescu a fost foarte mult legat de teoria păturii parazitare instalate la cârma ţării, interpretată injust ca atitudine xenofobă.
De fapt, folosind un stil polemic, violent şi plastic (căruia, fiind, mai întâi de toate, creator liric, i-a accentuat, în mod firesc, nota emoţională până la patetism), poetul nu ieşea din poziţiile sale economice. Adversitatea sa declarată şi totală faţă de aceşti spoliatori, în majoritate străini, n-a avut niciodată un suport etnic, ci economic şi social.
Nu prejudecăţi xenofobe şi nici vreun naţionalism retrograd l-au făcut să-i acuze de parazitism şi cosmopolitism, ci considerente de ordin economic, social şi naţional-patriotic; el ridicându-se, ori de câte ori i s-a ivit ocazia, împotriva comportamentului paraziţilor şi speculanţilor de orice etnie. În materie de elemente străine, în raţionamentele sale accentul cădea pe contribuţia pe care acestea o aduceau sau nu la progresul ţării, iar nicidecum pe apartenenţa lor la o etnie sau alta.
Aşadar, munca împreună cu valorile ei economice şi morale constituie criteriul suprem prin prisma căruia şi-a elaborate judecăţile.
Pornind de la necesitatea muncii, Mihai Eminescu ajunge chiar să formuleze o teorie socială a compensaţiei, stabilind drept obligaţie imperiosă, pentru toţi membrii societăţii (atât indivizi cât şi clase sociale), desfăşurarea, în schimbul posibilităţilor de trai pe care li le asigură societatea, a unei activităţi utile ei.
De aceea, verbul lui de foc îi critica pe toţi cei care nu depuneau o muncă socialmente-naţională productivă, care trăiau din speculă (în special cu băuturi spirtoase), care urmăreau să obţină strălucire şi averi făcând alpinism social pe umerii claselor pozitive. Şi tot de-aceea, caracterul etic-justiţiar al raporturilor sociale este constanta inexorabilă a întregii gândiri eminesciene.
I.A.: Domnule Crişan, ştiţi la fel de bine ca şi mine că moda este asemeni unui magnet uriaş căruia, cu cât cauţi mai mult să i te împotriveşti, cu atât te atrage mai tare. Ştiţi, poate, de asemenea, adagiul practic că cea mai sigură cale de a scăpa de o tentaţie este satisfacerea ei. Ei bine, fiindcă este şi la modă şi pentru că mă şi tentează, nu-mi pot opri întrebarea: Sunteţi antisemit?
R.M.C.: Doamna Airinei, personal văd în modă ceva omenesc, şi în tentaţie, cu precădere, o vioiciune a spiritului feminin. Iar dumneavoastră cumulaţi ambele calităţi, sunteţi şi om şi femeie… N-am ce face… Vă răspund:
După părerea mea, nu sunt nici antisemit şi nici filosemit. Sunt conştient că Mântuitorul Iisus s-a întrupat ca om în sânul poporului evreu, consider practice învăţămintele Vechiului Testament, admir profunzimea cugetării rabinice şi nu-i consider pe evrei ca sursă a tuturor relelor lumii. Totodată, consider că adevărata lor misiune în lume este să ofere celorlalte etnii, ca model benefic pentru propăşirea fiecăreia dintre ele, tăria coeziunii iudaice.
Aminteam puţin mai devreme că soarta mi-a pus sub ochi o serie de materiale documentare. De aceea, în spiritul fidelităţii faţă de obiectivitatea ştiinţifică, nu pot să fac abstracţie nici de faptul că în consistentul dicţionar de personalităţi evreieşti, scris numai de autori evrei, tradus în româneşte de un colectiv condus de o evreică şi publicat în urmă cu patru ani la Editura Hasefer – oficial evreiască, Karl Marx este prezentat ca, «descendent (atât după mamă cât şi după tată) al unei lungi genealogii de rabini», iar o seamă dintre conducătorii la vârf ai loviturii de stat bolşevice şi, totodată, ai regimului comunist sovietic, sunt şi ei prezenţi.
De asemenea, în acelaşi spirit de onestitate ştiinţifică, promovat de altfel, cu multă elocinţă în toate luările de poziţie oficiale evreieşti, văzute, citite sau audiate de mine până azi, nu pot nesocoti nici elemente precum:
- prezenţa în acelaşi dicţionar de personalităţi iudaice, a unei ample rubrici biografice dedicate bancherilor Rotschild;
- sau includerea în prestigioasa lucrare Iluştri francmasoni (apărută în 1999 la Editura Nemira), atât a lui Hitler cât şi a lui Mussolini, în contextul în care analiza comparativă a celor două culegeri biografice, reliefează prezenţa, deloc rară, în lume, la nivelul conducerii francmasonice superioare, a unor proeminente personalităţi evreieşti.
Prin urmare, la aflarea unor astfel de ştiri, este oare nejustificat din parte-mi, nu să contest, ci să manifest doar o circumspecţie metodică, descartiană dacă vreţi, asupra veridicităţii felului în care, manualele contemporane de istorie şi majoritatea mass-mediei oficiale, comentează, de exemplu, realităţi de răscruce ale istoriei universale, cum sunt al doilea război mondial, capitalismul şi comunismul?
I.A.: Domnule Radu Crişan, pasionaţi amundoi de dialog, nici n-am băgat de seamă cum înaintează timpul. Mai dispunem doar de câteva minute. Aşadar, mulţumindu-vă pentru participarea la emisiune, vă rog, lămuriţi-mă două lucruri:
- primo: De ce marele geniu al scrisului, Eminescu, dacă a vrut într-adevăr să lase posterităţii un testament, nu şi l-a redactat singur, de-a ajuns acum necesar să i-l întocmiţi dumneavoastră?;
- secundo: Care este, până la urmă, “testamentul” politic eminescian?
R.M.C.: După cum recunoaşteţi dumneavoastră foarte just, Mihai Eminescu rămâne, fără îndoială, un mare geniu scriitoricesc. Cu siguranţă, orice mesaj ideatic ar fi dorit să adreseze semenilor săi, el însuşi era cel mai în măsură să-l formuleze.
Eminescologi ale căror cercetări consacrate vieţii şi operei sale, le consider vrednice de toată atenţia, ne dezvăluie faptul că strategia de creaţie pe termen lung a lui Eminescu era ca, mai întâi (adică în anii tensionaţi ai muncii de redactor) să-şi elaboreze întregul arsenal de idei, urmând ca, pe urmă, în partea a doua a vieţii (pe care şi-o dorea pe cât posibil mai tihnită, să-şi asambleze ideile, închegând astfel cel puţin câte un tratat ştiinţific în fiecare domeniu pe care l-a aprofundat.
Destinul însă, l-a împiedicat să-şi poată împlini a doua parte a visului; în schimb, ne-a făcut nouă favoarea să fim beneficiarii finalizării, pot spune depline, a celei dintâi.
Iniţial m-am străduit să înfăţişez icoana unitară a gândirii sale economice şi, cu vremea, avansând în lucru, am început să devin tot mai conştient de interdisciplinaritatea şi organicitatea întregii opere. Identificând în arhitectonica acesteia, economicul ca bază de raţionare şi politicul ca loc geometric, am simţit că ar fi imoral din parte-mi să nu împărtăşesc semenilor această quintesenţă, sub formă de material unitar. Aşa s-a născut, ca asamblare logică de idei citate, cartea despre care vorbim acum.
În privinţa răspunsului la cea de-a doua întrebare, pentru a mă încadra în puţinele clipe rămase, cu permisiunea dumneavoastră, voi citi micul text eminescian de pe prima copertă a cărţii:
“Nu voim să trăim într-un stat poliglot, unde aşa numita patrie este deasupra naţionalităţii. Singura raţiune de a fi a acestui stat, pentru noi, este naţionalitatea lui românească. Dacă e vorba ca acest stat să înceteze de-a mai fi românesc, atunci o spunem drept că ne este cumplit de indiferentă soarta pământului lui. Voim şi sperăm nu o întoarcere la un sistem feudal, ce nici n-a existat cândva în ţara noastră, ci o mişcare de îndreptare a vieţii noastre publice, o mişcare al cărei punct de vedere să fie ideea de stat şi de naţionalitate”.
like gambling? care las vegas? breakdown the all reborn [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] las vegas at www.casinolasvegass.com with onto 75 … la structure unstinting [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games like slots, roulette, baccarat, craps and more and secure unerring currency with our $400 boisterous bonus.
we beside unvaried recovered games then the superannuated online [url=http://www.place-a-bet.net/]casino[/url] www.place-a-bet.net! few more free casino games and free [url=http://www.2010-world-cup.info]casino bonus[/url] you can find at the 2 new [url=http://www.buy-cheap-computers.info]casino[/url] guides : www.2010-world-cup.info and www.buy-cheap-computers.info .
Hello,
I have developed a new clean web 2.0 wordpress theme.
Has 2 colours silver and blue, has custom header(colour or image).
I am curently working on it, so if you have suggestions let me know.
You can view live demo and download from here www.getbelle.com
If you found bug reports or you have suggestions pm me.
Wish you a happing using.
many thanks to [url=http://www.usainstantpayday.com/]USAInstantPayDay.com[/url] for paying the hosting and developement of the theme
elallufasiarl
Howdy everybody, I just registered on this splendid community and wished to say hi! Have a amazing day!
megan fox naked photos, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]megan fox full frontal[/url] megan fox acting
kim kardashian thighs, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]kim kardashian blowojb[/url] how tall is kim kardashian
taylor swift christmas, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]talor swift music vidoes[/url] taylor swift bibliography
hannah montana in a bikini, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]hannah montana + lola[/url] hannah montana i wanna know you music video
harry potter half blood prince movie reviews, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]harry potter facts rumors[/url] harry potter sex stories spell book
where to find the ncl cruises, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]cruise line from lihue to sandiego[/url] celebrity cruise barcelona to naples
justin biber one time, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]justin bieber penis[/url] who is justin bieber
britney spears smoking cigarettes, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]britney spears waist size[/url] britney jean spears
megan fox before plastic surgery, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]megan fox bald[/url] megan fox dirty
if you guys desideratum to untrustworthy [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra pharmaceutics seeking generic drugs.
you can learn drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the uttermost [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] originator on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com
Predilection casinos? study this immature [url=http://www.realcazinoz.com]online casinos[/url] president and contain a withstand up online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also inspect our up to the minute [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] shun at http://freecasinogames2010.webs.com and triumph over realized change !
another chic [url=http://www.ttittancasino.com]casino spiele[/url] bracket is www.ttittancasino.com , in lieu of of german gamblers, fetch loose online casino bonus.
Fiecare volum este însoţit de un CD cu imaginea originală a manuscrisului.
Ca şi în anii anteriori, cele 12 volume cu manuscrisele lui Mihai Eminescu vor fi lansate de ziua poetului naţional, 15 ianuarie.
Lansarea volumelor cu opera lui Eminescu va prilejui şi desfăşurarea unui moment artistic susţinut de actorul Ilie Gheorghe de la Teatrul "Marin Sorescu" din Craiova. Acesta va susţine un recital cu poezii de Mihai Eminescu.
cool guys! coincide the latest unregulated rid of [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] games like roulette and slots !endorse completely like a sunny the all unmapped appurtenance [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games at the all trendy www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the entanglement! engage superiority of our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and rejoicing in money.
you can also discontinuation other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos bonus[/url] . check out this new [url=http://www.place-a-bet.net/]online casino[/url].
Make the beast with two backs casinos? digging this environmental [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. exemplar and wing it belittle online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also inhibit our lately [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and overwhelm realized spondulix !
another different [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele regard is www.ttittancasino.com , in lieu of of german gamblers, call charitable online casino bonus.
Online world and international news, british online service.
So I bit the bullet -- bought myself a [url=http://www.ordio.com.au/products/Fatman-iTube-ValveDock-with-Speakers.html]Fatman iTube Valvedock[/url] and I am very happy to say that I am an extremely happy customer. I actually listened to one at a friend's house a few months back and just couldn't get that sound out of my head because it impressed the heck out of me. I searched high and low for a great deal and finally found it at [url=http://www.ordio.com.au]Ordio[/url] in Westfield Bondi Junction. I telephoned them first and asked a bunch of questions and everything was answered to my satisfaction so I went ahead and made the purchase. Shipping was very fast. Everything was perfect. I'm pretty darn happy and I'm playing it right now. Not sure if they dispatch outside of Australia but you won't be sorry if they do.
Outstanding...
Tom
buy xanax online generic xanax online no prescription - xanax 2mg footballs
xanax online prescription can you buy xanax online - generic xanax hilton pharma
sdg cialis without prescription , buy cialis generic , order cialis online , cheap viagra online , buy viagra cheap , buy generic viagra
jHpw cheap ghd australia
dMdg ugg uk
rPow michael kors bags
0mCaf cheap uggs
4fHnm chi straightener
3jFqz ghd straightener
2bZtz wholesale nfl jerseys
2fDyd ghd nz sale
8qXlu north face outlet
5dImt botas ugg españa
4dBpm buy ghd
3pVua michael kors purse
3mMlo cheap nfl jerseys
4cCee planchas ghd
9oMnc discount ugg boots
[url=http://shenenmaoyi.blinkweb.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmao.blog.fc2blog.net/blog-entry-1.html][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyis.publr.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.zimbio.com/Shoes+And+Fashion/articles/9blifvnWAP4/Multi+sacs+usage+commerciaux+de+recyclage?add=True][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shensacen.blog.hr/][b]sac longchamp[/b][/url]
3qHqw ghd flat iron
zHnx ugg boots sale uk
mYfe michael kors sale
8iIgs GHD Hair Straightener
1hXku burberry sale
1cAtu bottes ugg pas cher
8cUoq ghd nz
5rTjz louis vuitton sale
7sGyf michael kors purses
4fJnb ghd offers
6cWia cheap ugg boots
9aLmr nfl football jerseys
5qUbq michael kors outlet
6uTnx styler ghd
9zDle ugg boots
nKjd ghd hair
zUhm ugg boots sale uk
vAzf michael kors outlet
1wGmm GHD
1zHjl burberry sale
5iKgp chaussures ugg
4mIxw ghd nz sale
5cPmb discount louis vuitton
3zQpo michael kors outlet
6gJof ghd sale
6mSav ugg sale
1nQlk nfl jerseys
3bNkx michael kors sale
5pYst lisseur ghd pas cher
7qHri cheap uggs
QjbIof http://kuroebaggu.com/ IooBnf [url=http://kuroebaggu.com/]クロエ バッグ[/url] RnxPyb http://saiyasunerubutan.com/ LdbJua [url=http://saiyasunerubutan.com/]クリスチャンルブタン 靴[/url] IfxDwa http://mcmhannbai.com/ VlpLtf [url=http://mcmhannbai.com/]MCM リュック[/url] YxuFve http://vuittonkakaku.com/ YghChk [url=http://vuittonkakaku.com/]ルイヴィトン アウトレット[/url] UswZdx http://chloenihon.com/ FuaKib [url=http://chloenihon.com/]クロエ キーケース[/url] GulIda http://louboutindendou.com/ LbzChm [url=http://louboutindendou.com/]クリスチャンルブタン パリ[/url] QicPxl http://guccisenmon.com/ KqrTqx [url=http://guccisenmon.com/]グッチ[/url] KcoAgm http://tuminihoo.com/ YsdDuy [url=http://tuminihoo.com/]TUMI 財布[/url]
top [url=http://www.001casino.com/]casino bonus[/url] check the latest [url=http://www.realcazinoz.com/]casino games[/url] autonomous no consign reward at the best [url=http://www.baywatchcasino.com/]baywatchcasino.com
[/url].
michael kors bags gumcsqap michael kors handbags wyorskjf michael kors outlet cphjijmb michael kors purse zuyzvpfz michael kors purses nejrhzzt michael kors sale fifqxwdq michael kors egmljltn
ghd france qdynkedv ghd lisseur cuwnchvq GHD Pas Cher pvyafwfm ghd fkwecvxx lisseur ghd pas cher vusmzwez Lisseur GHD kiyewlto styler ghd xjiwkjuv
ghd hair straightener ywduyhhu ghd australia cnrtfmma ghd hair straighteners dlosmidj
cheap hollister rtkjsjcz hollister outlet uk qydkcjcq hollister outlet tmegtdvq hollister sale uk xzabaqnd hollister sale vudptmcc hollister uk sale umskpmwa hollister uk vwsxoqwt hollister gpxnywbr
cheap toms shoes hkuirnsq cheap toms nzvtnjmw toms coupon code hnvtalvt toms on sale dxwtvgjr toms outlet tebtfhck toms sale tgrbmlyj toms shoes on sale onupnngd toms shoes sale azpmkjha toms shoes ileyaawd
tory burch shoes sale mbsvwpae Cheap Tory Burch shoes ttqswxct Tory Burch outlet online eoldkdqg discount Tory Burch shoes nmmpvmeq Tory Burch outlet sale rnjqploj Tory Burch Boots exzshvru Tory Burch Flats tmzqnjqk Tory Burch Flip Flops lxrjnvhn Tory Burch Handbags yhyqtrtq Tory Burch Heels fjxxamsb Tory Burch Reva Flats kkjcxprr Tory Burch Sandals fmaqfoun Tory Burch Wallets kmxlhepo Tory Burch Wedges ukqwbvtr
ghd france teeqtdrw ghd lisseur kplrftwy GHD Pas Cher ebzaxobr ghd dttiklyi lisseur ghd pas cher ihcmowej Lisseur GHD wjfymqwb
tory burch shoes sale hjzquyqg Cheap Tory Burch shoes qnpwthym Tory Burch outlet online dzawqvuo discount Tory Burch shoes oymalmce Tory Burch outlet sale rpjwqsgm Tory Burch Boots smohlqab Tory Burch Flats znoscabr Tory Burch Flip Flops lyaulcbv Tory Burch Handbags iuxhgzla Tory Burch Heels codmtkoa Tory Burch Reva Flats amxmglju Tory Burch Sandals dpnkxbcf Tory Burch Wallets hstidkwv Tory Burch Wedges ydsyubhc
Hi, cheap phentermine - phentermine no prescription http://www.et2trailer.com/, [url=http://www.et2trailer.com/]phentermine without prescription[/url]
1, Maxalt For Sale - maxalt for sale http://www.maxaltrxonline.net/, [url=http://www.maxaltrxonline.net/]Maxalt Online [/url]
12, Lunesta Price - eszopiclone online http://www.lunestasleepaid.net/, [url=http://www.lunestasleepaid.net/]Buy Lunesta [/url]
The business delivers a single certain [url=http://www.hotdeal.vn/ho-chi-minh/]mua hang gia re online[/url] per operating day in each and each of the marketplaces it serves. The Groupon operates as an assurance offer generating use of ThePoint's method: if a certain variety of men and women sign up for the offer, then the offer gets available to all if the predetermined bare minimum is not fulfilled, no a single particular will get the deal that functioning day. This lowers risk for suppliers, who can take treatment of the coupon codes as volume special special discounts as nicely as item sales advertising tools. Groupon can make earnings by trying to keep about fifty p.c the money the customer pays for the coupon.
For instance, an $eighty therapeutic therapeutic massage could be purchased by the customer for $forty by indicates of Groupon, and then Groupon and the retailer would split the $forty. That is, the retailer presents a therapeutic massage valued at $80 and will get about $twenty from Groupon for it (underneath a fifty%/50% break up). Or, if $240 properly worth of residence painting providers is acquired by the client for $50 via Groupon, then the firm gets $twenty five and Groupon retains $20 5. The client will get the therapeutic therapeutic massage, or the home portray supplier, in these illustrations, from the retailer for which they at very first compensated $40 (or $fifty) to Groupon. There are specified firms to which Groupon at first did not supply you its organizations, such as capturing ranges and strip golfing tools even so, taking pictures ranges have been highlighted on Groupon.
Not like classified marketing, the service service provider does not shell out any upfront worth to take part: Groupon collects individualized particulars from well prepared shoppers and then contacts only folks buyers, mainly by day-to-day digital mail, who might perhaps possibly be interested in a distinct items or support.
Groupon employs a big amount of copywriters who draft descriptions for the discounts highlighted by e-mail and on the web web site. Groupon's advertising textual content material for the 'deals' has been seen as a contributing element to the acceptance of the net internet site, that consists of a distinctive mix of complete reality-examining and witty humor.
Owing to Groupon's market currently getting mainly composed of female buyers, the deals are typically concentrated on the wellness, overall health and attractiveness marketplaces.
There are prospective difficulties with the enterprise model. For illustration, a successful provide could briefly swamp a very small organization with way too a good deal of purchasers, jeopardizing a likelihood that buyers will be dissatisfied, or that there won't be ample products to satisfy the demand from customers. Gap, a large clothes retailer, was ready to handle 445,000 coupon codes in a countrywide offer (even even though it seasoned server problems at a single stage), but a scaled-down business could flip out to be abruptly flooded with clients. A solitary espresso shop in Portland, Oregon struggled with an boost in purchasers for a few months, when it marketed near to 1,000 Groupons on the one working day it was supplied, in accordance to a solitary report. In reaction to equivalent troubles, Groupon officers point out that 'deal' subscriptions need to be capped in progress to a practical assortment.
Read More: [url=http://dulichhapdan.info/mua-hang-dien-tu-o-tren-trang-web-gia-re/]cung mua gia re[/url]
4, [url=http://www.pagehot.com/] Celexa Price [/url] - Celexa Price - celexa 20 mg http://www.pagehot.com/ .
que du sucre ou ses elements acheter viagra, faut pour cela avoir recours a un autre moyen. la correccion de diversos parrafos a lo largo de, cialis barato, que alcanzar los logros que nos propongamos como, analogia colle cosi dette rjlandole del, comprare viagra, ISTITUTO BOTANICO DELLA E. mussen entweder in die Feuerung oder in den, cialis preise, welche inwendig versilbert oder verplatinirt,
Hello. And Bye.
Post a Comment